اخبار شهر > شهری

ابهامات برقی های تهران در خیابان بهشت رفع شد



همشهری- زینب زینال زاده: مدتی است که وجود مخزن ۴۰ لیتری گازوئیل در اتوبوس‌های برقی چینی، خبرساز شده است. اتوبوس‌هایی که بنا به گفته رسانه‌های معاند قرار بوده تمام برقی باشند؛ اما دیزلی از آب درآمده‌اند و دودزا هستند. در سیصد و نهمین جلسه پارلمان شهری بار دیگر این موضوع مطرح شد و برخی از نمایندگان شورا موارد را بیان کردند و در نهایت هم محسن هرمزی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با حضور در صحن شورا برای رفع ابهامات، توضیحاتی ارائه داد.

استفاده از گازوئیل برای سیستم گرمایشی

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا در واکنش به وجود مخزن سوخت در اتوبوس‌های برقی گفت که کارشناسان کمیسیون از اتوبوس‌ها بازدید و استفاده از گازوئیل در سیستم گرمایشی را تأیید کردند. سیستم دیزلی برای کشورهای بسیار سردسیر است و در کشور ما و تهران که روزهای سرد بسیار کمی داریم، چنین سیستمی نیاز نیست. البته که قرار بود گرمایش اتوبوس‌ها هم از سیستم برقی تأمین شود.

یادگاری‌های ماندگار برای تهران

محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران هم در راستای شفاف‌سازی موضوعات مربوط به اتوبوس‌های برقی گفت که با همراهی رئیس‌جمهور ۲ هفته پیش در پایتخت شاهد ورود ناوگان برقی بودیم و اگر حمایت شورای ششم نبود، قطعاً این اتفاق رقم نمی‌خورد. به‌صراحت عنوان می‌کنم که سیستم پیشران اتوبوس‌های برقی باتری است و باک دیزلی آنها مربوط به سیستم گرمایشی است. چرا که پیمایش اتوبوس‌های برقی ۲۵۰ تا ۲۸۰ کیلومتر است و اگر از باتری در سیستم گرمایشی استفاده شود این پیمایش به ۲۰۰ کیلومتر می‌رسد. یکی از موضوعات مهم برای ما این بود که پیمایش بیشتری با یکبار شارژ داشته باشیم. تأمین گرمایش آنی هم اهمیت دارد و باید در لحظه گرمایش تأمین شود که با باتری زمان بیشتری می‌برد. اتفاقی که این دوره در حوزه حمل‌ونقل رخ‌داده و تا پایان دوره استمرار خواهد داشت، یکی از یادگاری‌های ماندگار برای تهران است.



منبع:همشهری آنلاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا