اقتصادی > تولید و تجارت

ارم و مصلی به لیست نمایشگاه بهاره اضافه شدند/ عرضه کالا ۲۵ درصد ارزان تر از بازار



ارتباط فردا: نمایشگاه بهاره امسال یک هفته با تاخیر برگزار می‌شود. موضوعات مختلفی در به تعویق افتادن نمایشگاه‌ بهاره امسال نقش داشته که از جمله می توان به تعطیلی‌های پی در پی اشاره کرد. 

در حالی در روزهای گذشته حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران گفته بود که به دلایل مسائل فنی و اجرایی و همچنین مسائل مربوط به هزینه غرفه‌ها، برگزاری نمایشگاه در محل مصلی تهران و پارک ارم  فعلا منتفی شده است.

اما در این مورد محمدرضا فرجی تهرانی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفت که در آستانه عید نوروز و ماه رمضان و دسترسی راحت‌تر مردم برای دو نمایشگاه مصلی تهران و ارم سبز با ارگان‌ها چانه‌زنی کردیم. از این‌رو این دو نمایشگاه در لیست نمایشگاه‌های بهاره قرار دارند و این نمایشگاه در تاریخ‌های  ۱۵ تا ۲۵ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

مجوز نمایشگاه را از اتاق اصناف بگیرید

به گفته فرجی تهرانی، نمایشگاه ارم دارای بیشترین تعداد غرفه در میان نمایشگاه‌های مشابه است و اتحادیه‌ها نیز مستقیماً از طریق اتاق اصناف، اعضای خود را برای حضور در این رویداد ثبت‌نام می‌کنند.

وی با اشاره به فرآیند نظارتی این نمایشگاه افزود: نظارت و بازرسی این رویداد برعهده اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و سازمان‌های مختلف است تا روند برگزاری آن به بهترین شکل انجام شود.

نایب رئیس اتاق اصناف با توصیه به متقاضیان دریافت غرفه گفته است: افرادی که دارای جواز کسب هستند و قصد شرکت در نمایشگاه را دارند، لازم است برای دریافت غرفه به نمایشگاه ارم و اتاق اصناف مراجعه کنند.

فرجی ادامه داد: هدف ما این است که کالاهای باکیفیت با قیمت مناسب به دست مردم برسد. در این نمایشگاه، قیمت‌ها به‌طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین‌تر از بازار تعیین شده است، اما مهم‌تر از کاهش قیمت، ارائه کالاهایی با قیمت منطقی و کیفیت مناسب است. مردم می‌توانند در نمایشگاه ارم بهترین کالاها را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنند.

هزینه اجاره غرفه‌ها چقدر است؟

نایب‌رئیس اول اتاق اصناف تهران به مشکلات غرفه‌داران در نمایشگاه‌های بهاره اشاره کرد و گفت: وقتی برای یک نمایشگاه ۱۰روزه، مبلغ ۲۵ میلیون تومان از هر غرفه‌دار دریافت می‌شود، اولین نکته این است که کسبه‌ای که دارای مغازه‌های کوچک ۹ یا ۱۰ متری در مناطق مسکونی به‌ویژه در مناطق متوسط و پایین شهر هستند، نمی‌توانند کسب‌وکارشان را تعطیل کنند و در نمایشگاه شرکت کنند. از طرف دیگر، غرفه‌دارانی که در نمایشگاه حضور دارند، علاوه بر هزینه غرفه، باید هزینه‌های دیگری همچون ایاب‌وذهاب، خوراک و سایر مخارج را نیز بپردازند. این مسئله باعث می‌شود که هزینه تمام شده‌شان افزایش پیدا کند.

فرجی تهرانی در بخش دیگر سخنانش درباره برگزاری نمایشگاه بهاره و تأثیر آن بر صنوف گفت: نظر شخصی‌ بنده این است که این نمایشگاه چیزی جز اجحاف در حق صنوف نیست. این در حالی است که اصناف در ماه‌های پایانی سال، به ویژه اسفندماه، بیشترین درآمد خود را دارند و نمایشگاه‌های بهاره عملا به کسب‌وکار آن‌ها ضربه می‌زند. اما ما مکلف به اجرای دستور هستیم و فقط می‌توانیم بر روند برگزاری و اجرای صحیح آن نظارت کنیم. امیدوارم در سال‌های آینده این روند اصلاح شود.

تعطیلی‌ها نمایشگاه بهاره را به تعویق انداخت

نایب رئیس اتاق اصناف درباره چرایی به تعویق افتادن نمایشگاه بهاره گفت: رئیس اتاق به دلیل گرفتاری‌های موجود، معمولا نامه‌نگاری‌ها را مطابق پروتکل اداری، از طریق بخش‌های مختلف انجام می‌دهند و امضای رئیس به‌صورت خودکار روی این نامه‌ها ثبت می‌شود. متأسفانه بخش نمایشگاهی اتاق بدون طی‌کردن روند قانونی و آیین‌نامه مربوط به نمایشگاه بهاره و بدون انتشار فراخوان برای مجری، طی نامه‌ای اعلام کرده که برگزاری نمایشگاه به سه مجری که مورد تأیید کل هیئت‌رئیسه نبوده‌اند، واگذار شده است.

انتهای پیام 



منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا