اقتصاد > کار و تعاون

واریز مرحله دوم اعتبار کالابرگ الکترونیکی به حساب سرپرستان خانوار



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سخنگوی طرح ملی کالابرگ الکترونیکی از واریز اعتبار کالابرگ الکترونیکی به حساب سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان‌های حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) ساعت ۱۲ امشب در گام اول خبرداد و گفت: در گام نخست مرحله دوم از فردا چهارشنبه ۱۳ فروردین مشمولین نهادهای حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) می‌توانند به فروشگاه‌های مشمول طرح برای خرید کالاهای اساسی مراجعه کنند.

«سیده مرجان دبیری» ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهک‌های اول تا هفتم اجرا می‌شود. بر این اساس، دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد. این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروه‌های لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص یافته است.

وی افزود: در ادامه‌ی گام دوم این مرحله از طرح، خانوارهای دهک‌های اول تا سوم از چهارشنبه ۲۰ فروردین و در سومین گام دهک‌های چهارم الی هفتم می‌توانند از تاریخ چهارشنبه ۲۷ فروردین به بعد اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی خود را استفاده کنند.

ویژگی‌های طرح کالابرگ الکترونیک:

– مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی می‌توانند متناسب با نیازشان کالاهای تعیین‌شده را خریداری کنند.

– محدودیتی در مقدار خرید هر کالا و نشان تجاری خاصی وجود ندارد، در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابه‌التفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.

– مشمولان می‌توانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.

– اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۴ قابل استفاده و برداشت است.

– خریداران می‌توانند محصولات تولیدکنندگان مختلف را از گروه‌های کالایی مدنظر انتخاب کنند.

طرح کالابرگ الکترونیکی در بیش از ۲۳۰ هزار فروشگاه عمده، خرد و ۱۱ فروشگاه زنجیره‌ای (افق کوروش، اتکا، جانبو، دیلی مارکت، رفاه، گندم، مینومارت، هایپرفامیلی، هفت، شیرین عسل و وال‌مارکت) اجرا می‌شود.

مشمولان این طرح می‌توانند برای مشاهده فروشگاه‌ها و اطلاع از مانده اعتبار خود، اپلیکیشن «شما» را از خدمات‌دهندگانی چون «بازار» و «مایکت» دریافت و نصب کنند. نسخه وب اپلیکیشن:

همچنین امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* فراهم شده است. مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به سؤالات و درخواست‌های مشمولان طرح است.

به منظور تسهیل در فرایند آگاهی از موجودی اعتبار طرح کالابرگ اسفند ماه، از این پس علاوه بر وجود این امکان از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* و برنامه «شما» میزان موجودی از طریق سرشماره V. Refah برای سرپرستان خانوار پیامک می‌شود.

این تصمیم با هدف کاهش مراجعه مشمولین طرح به کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* و برنامه «شما» اتخاذ شده است. این پیامک فقط شامل میزان «اعتبار کالابرگ» بوده و فاقد هر گونه «لینک» است.

مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هموطنان خواست همچنان مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا